Założyciele Manuscriptum łączą pasję do literatury, sztuki i historii oraz doświadczenie na europejskim rynku wydawniczym z wiedzą i umiejętnościami w bezpośrednim dotarciu do odbiorców czyli ludzi wyjątkowych, dla których tradycja, umiłowanie dla słowa pisanego i sztuki to wartości niezwykle ważne i uniwersalne. Spotkanie dwóch osobowości z jakże różnych zawodowo obszarów ale podzielających wspólne wartości moralne, etyczne oraz wspólne zainteresowania historią i literaturą zaowocowało stworzeniem niezwykłego Wydawnictwa, którego nie można porównać z żadnym innym na rynku europejskim. Wyjątkowa kreatywność oraz twórcza pasja założycieli sprawiają, że od początku swojego istnienia, Manuscriptum jest emanacją ich marzeń i dążeń do stworzenia niezwykłego świata, w którym ożywają stare manuskrypty, białe kruki i dzieła zapomniane wydawać by się mogło na wieki.
Współzałożyciel i Członek Zarządu
Profesjonalista z ponad 20-letnim doświadczeniem na stanowiskach zarządczych w międzynarodowych koncernach produkcyjno-handlowych. Prawie 20-letnie doświadczenie w branży sprzedaży bezpośredniej w Europie na stanowiskach Prezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego oraz Dyrektora Sprzedaży.
Od ponad 7 lat przedsiębiorca i inwestor zaangażowany w projekty krajowe i międzynarodowe.
Założyciel i główny konsultant najważniejszej w branży sprzedaży bezpośredniej firmy doradczej w Polsce oraz w Europie Centralnej, GENERAL ADVISORS.
Członek międzynarodowej grupy doradczej MERDIAN MMi z siedzibą w Londynie.
Członek Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej oraz członek Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (SELDIA).
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Katowicach oraz jej były pracownik naukowy.
Ekspert Ekonomiczny Ambasady Francuskiej w Warszawie (Ubifrance). A od 2016 roku w pełni i z pasją zaangażowany w projekt Manuscriptum tak w Polsce jak i za granicą.
Współzałożyciel i Członek Zarządu
Ekonomista, praktyk marketingu. Manager, posiadający wieloletnie doświadczenie w sprzedaży, budowaniu rynku i wprowadzaniu nowych marek. Ekspert z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu spółkami z branży wydawniczej i produktów kolekcjonerskich.
Kilkunastoletnie doświadczenie w obszarze direct marketingu zdobył pracując dla światowych koncernów medialnych – Bertelsmann („Świat Książki”) i Weltbild („Klub dla Ciebie”).
W 2008 roku otrzymał od Mennicy Polskiej S.A. zadanie zbudowania firmy oferującej sprzedaż wysyłkową kolekcjonerskich produktów numizmatycznych. Jako Prezes „Skarbca Mennicy Polskiej S.A.” w krótkim czasie osiągnął sukces rynkowy, zdobywając ponad 100 tys. klientów już w pierwszym roku działalności. Tym samym stał się ekspertem rynku inwestycji alternatywnych. Był też inicjatorem i współtwórcą wielu znanych serii numizmatycznych, znawcą międzynarodowego rynku kolekcjonerskiego. To doświadczenie wykorzystał w kolejnym projekcie – w Mennicy Papieskiej, która wyspecjalizowała się w sprzedaży własnych produktów numizmatycznych z segmentu „premium”.
Jak sam mówi, Dom Emisyjny „Manuscriptum” to „praca marzeń” – połączenie wieloletniego doświadczenia zdobytego w wydawnictwach i pracy przy produktach kolekcjonerskich.